Garantie
Welke garantie heb ik…
Venema Multimedia biedt u op alle artikelen garantie. Doorgaans betreft dit de fabrieksgarantie, die u kunt vinden bij de productspecificaties. De garantietermijn treedt in werking op de factuurdatum.
Garantie via Venema Multimedia
Wij staan garant voor de wettelijke regels met betrekking tot garantie en conformiteit. Wanneer er sprake is van een defect verzoeken wij u een aanvraag voor garantie in te dienen via ons contactformulier. Hierin vraagt u de bevestiging om uw product terug te sturen. Middels de Garantie via Venema Multimedia worden defecten op basis van non-conformiteit bij een consumentenkoop kosteloos afgehandeld. Ter bevordering van een optimale afhandeling kunt u naast de afhandeling via Venema Multimedia gebruikmaken van On-site, Pick-up & Return en Carry-in garantie.
On-site garantie
Diverse fabrikanten bieden On-site garantie. Zij hebben dan zelf een servicecentrum dat de garantie afhandelt. Wanneer u een probleem heeft met een product waarvoor On-site garantie geldt, kunt u bij Venema Multimedia het actuele telefoonnummer van het servicecentrum van de fabrikant opvragen. Het servicecentrum zal vervolgens alles verder met u afhandelen. Er zal een afspraak op locatie gemaakt worden en bekeken worden of het defect en/of het probleem op locatie verholpen kan worden. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan zal via de fabrikant een (tijdelijk) vervangend product geregeld worden. Als er sprake is van gebruikersfouten of gebruikersschade, kan in voorkomende gevallen eventuele onderzoeks- en handlingskosten bij u in rekening gebracht worden.
Pick-up & Return garantie
Deze vorm van garantie is een speciale service wat door de fabrikant gegeven wordt bovenop de normale fabrieksgarantie van het product. Wanneer u een probleem heeft met een product waarvoor Pick-up en Return garantie geldt, kunt u bij Venema Multimedia het actuele telefoonnummer van het servicecentrum van de fabrikant opvragen. Het servicecentrum zal vervolgens alles verder met u afhandelen. Indien er sprake is van een defect, laat het servicecentrum het product bij u ophalen door een transportbedrijf. U ontvangt geen tijdelijk vervangend product. Als het product gerepareerd is, wordt het weer bij u afgeleverd. Deze service is kosteloos, zolang het product compleet aangeleverd wordt en binnen de fabrieksgarantie behandeld kan worden.
Carry-in garantie
Naast On-site en Pick-up en Return garantie bestaat er Carry-in garantie. Wanneer u een probleem heeft met een product waarvoor Carry-in garantie geldt, kunt u bij Venema Multimedia het actuele telefoonnummer van het servicecentrum van de fabrikant opvragen. Het servicecentrum zal vervolgens alles verder met u afhandelen. Indien er sprake is van een defect dient u het product zelf naar de reparatieafdeling van het servicecentrum te verzenden. Soms ontvangt u eerst een gefrankeerde doos met instructies om het product ter reparatie te versturen. U ontvangt geen tijdelijk vervangend product. Als het product gerepareerd is, wordt het weer bij u afgeleverd.